Home Wedstrijdverslag Wedstrijdverslagen Bal tegen de lat , ommekeer in draak van een wedstrijd de eerste helft

Bal tegen de lat , ommekeer in draak van een wedstrijd de eerste helft

Heerde 4 was zondag morgen of zegt maar vanaf zaterdagmiddag niet bij de les, randzaken voerden de boventoon. Zeker niet onbelangrijk maar impact had het wel. Ja wie wel niet bij een schone van .. tussen de … liggen. Maar hier over genoeg gezegd , er zal nog veel water door de IJssel stromen wil alles weer op de pootjes terecht komen.

Dan Loenermarkt voor x aantal eeste elftal spelers geen onbekende maar rest weet niet wat men kan verwachten van de spelers uit het papierrendorp uit Loenen. Nee Heerde 4 begint niet goed aan dit karwei, 09.25 uur alleen nummer 15 is in de kleedkamer. Hij zoekt in de spelers tas naar nummer 15 , waar normaal gesproken dit nummer al klaar ligt .

Fluitsignaal van onze arbiter de heer van de Velde, maar de thuisclub Heerde 4 lijkt in dromenland, wie maakt ons waker . Ja Loenermarkt schut aan de boom die Heerde 4 heet . Door een opgelegde kans gegeven door onze vrijgevige doelman komen de gasten al na 8 minuten op voorsprong 0-1 . Wat overkomt ons nu is het gevoel , een tegenstander die geen schim is van KCVO of Edon tegenstanders van voormat .

Nee hier mag geen puntverlies geleden worden . En gaandeweg de eerste helft komt Heerde 4 iets beter in het spel . Het is Edwin Rorije, ja wie anders in deze periode die de thuisclub op 1-1 en 2-1 schiet . Maar het Brein heeft weer met een tegenvaller te maken als de paling Martin Berghorst vroegtijdig naar de kant moet. Heerde 4 zoekt naar meer , maar het spel is ver onder de maat. Wel komt het op een mooie voorsprong. Een counter waar Loenermarkt vergeet om aansluiting te maken , daar is het is CeesCalkhoven die naar lange tijd weer het net weet te vinden 3-1 . Mooi om te zien dat dit donderdag al in de pen zat goudhaantje Cees van weleer scoorde er lustig op los in de partijspel. Nu is het zaak om deze lijn door te trekken en weer opnieuw het goudhaantje te worden zoals hij was onder de manager Dick Bronsink.

Rust 3-1 voorsprong, maar het spel zal beter moeten . Het Brein wisselt twee spelers, dit heeft niets te maken met deze spelers zelf , nee het Brein moet iets doen om de machine in beweging te krijgen . Vloeibare olie en werkt direct, het duurt zeggen en schrijven 2 minuten als opnieuw en weer man van de wedstrijd Edwin de 4-1 maakt. Hiervoor was het nummer 15 die met een bekeken schoot de lat raakt, een actie die zeker meer had verdiend. Wel is dit de ommekeer in de wedstrijd .

Met prima aanvallen met name van de linkerkant komt Heerde op stoom. 5-1 door een rolletje van de voet van Rene de Weerd niet de mooiste maar wel een die telt . En Heerde doet meer het helpt Loenermakt door de 5-2 in eigen doel te schieten . Maar Heerde heeft meer troeven één daar van is Marvin hij laat zien dat hij van grote waarde is voor het team in 20 minuten tijd schiet hij en dirigeert hij Heerde met vier doelpunten naar 8-2 .

De drie punten zijn dan al lang binnen en de prima leidende scheidsrechter A ter Velde blijft rechtlijnig en geeft Loenermarkt een terechte strafschop als doelman Gedo de spits met een zachte hand naar gras toewerkt , ja ja het zijn drukke tijden voor deze doelman 8-3 .

Het slotakkoord is aan Heerde opnieuw is het Edwin die de trekker overhaalt , eindstand 9-3. Een rare wedstrijd, en met een bittere nasmaak een paling die op het droge komt en diens bloedverwant die zijn heil zoekt aan de boorden van de IJssel , het kan verkeren maar Heerde 4 is mooi op weg naar september 2015 15 jaar Heerde 4 een bestseller en wie  weet komt er nog een tweede druk.

Gegroet u Raasende Reporter