Home Wedstrijdverslag Wedstrijdverslagen Heerde 4 ontsnapt aan nederlaag

Heerde 4 ontsnapt aan nederlaag

Op een koude zondagmorgen kwam een bekende tegenstander op bezoek bij Heerde 4 . Reaal Dronten een tegenstander van formaat als we de geschiedenis boeken moeten geloven .
Maar is Reaal nog Reaal?? al vele wedstrijden zonder winst , een website die het laat afweten . Dus al met al resultaten die niet je dat zijn .

Heerde 4 daar tegen heeft wat goed te maken na de 7-0 verlies bij Groen/wit . Maar met de overwinning op zak van vorige week bij Wapenveld lijkt alles kat in bakkie. O ja vorige week de wedstrijd waar Peter Bosch 50 jaar was geworden . Hier ja !!, al is het Wapenveld hier druipt het respect vanaf voor iemand die met zijn 50e jaar nog binnen de lijnen staat. Een geweldig feest voor de familie Bosch in en buiten het veld, meer hier over in het clubblad van de V.V. Heerde in december .

Dan de wedstrijd, het eerste half uur kunnen wel snel vergeten .ja dit half uur doen we af als niet gespeeld. Geen enkele beleving van beide kanten je kon de kerkklok van onze hervormede gemeente horen slaan . Of was het de duivel op zondag morgen die voetbal op zondag veroordeelde.
Slap en het komt wel goed de tweede helft is de instelling , maar ondanks deze instelling komt de thuisclub op voorsprong door Harry Vinke . O nee het was Tonnie Bosch maar groot aandeel in het doelpunt komt van Harry , hij was die Tonnie de aanwijzingen gaf om verder naar voren te gaan met de corner . 1-0 Tonnie Bosch ondanks een zere knie opgelopen door een stugge polder boer .

1-0, maar lang kan Heerde 4 niet genieten van de voorsprong want na 2 minuten is het al weer 1-1
Simpel en eenvoudig counter Reaal naar 1-1 en is de tussenstand weer de verhouding zoals het spelbeeld weer geeft.

Koud en onaangenaam is het op sportpark molenbeek en van het spel wordt ook iemand echt warm . De thee zal verandering moeten brengen , zeker voor de thuisclub als het nog wil blijven meedoen om het kampioenschap.
Het Brein wisselt dan ook twee spelers , maar als ze meer tot hun beschikking hadden zouden ze er ook meer wissels hebben gevolg .

De tweede helft is het Heerde die aandringt en op zoek gaat naar de 2-1. Kansen zijn er maar binnen de 5 meter lijn worden ze nog gemist , dus is het wachten op de 71 minuut als de gasten vlijmscherp een counter uitvoeren die voor de 1-2 zorgt . Een dikke tegenvaller voor Heerde 4 en Reaal kan meer als dik tevreden zijn met deze tussenstand en mag de scheidsrechter bedanken dat het 90 minuten met 11 spelers blijft staan . Nummer 5 van Reaal ging tot en over het bekende randje , maar mag van geluk spreken dat de leidsman in deze tijd van het jaar uit Spanje komt.

Maar de druk op Reaal neemt toe , Heerde speelt alles of niets . Reaal daartegen blijft met fysieke kracht lang op de been . Maar als Edwin binnen de beruchte lijnen wordt neergehaald is de strafschop een feit . Wel is er vrees dat Edwin niet verder kan , maar met het wonder water van vader Dick kan hij verder . Al moet hij de strafschop aan Marvin laten , maar dat is wel toevertrouwd aan de spits van Heerde 4 hij schiet dan ook vlijmscherp binnen 2-2.

Alles is weer mogelijk en de winst is voor het grijpen , maar ook Reaal gaat nog vol voor de winst en met gevaarlijke uitbraken is het goed oppassen voor de verdediging van Heerde. Met nog 7 minuten op de klok is Marvin die op schitterend wijze wegdraait van zijn tegenstander en vervolgens geweldig de bal binnen schiet 3-2 .

Drie punten zijn binnen want Reaal gelooft het verder wel en Heerde kan blij zijn met deze winst, want als er vandaag verloren was dan had het zichzelf een zeer slechte dienst gedaan . Volgende week Orderbos , hier zal de selectie vanaf minuut 1 bij de les moeten zijn om niet weer in dezelfde situatie te komen als deze zondag morgen.