Home Wedstrijdverslag Wedstrijdverslagen Heerde4veteanen parkeert bus in de voortuin bij S.V. Epe veteranen

Heerde4veteanen parkeert bus in de voortuin bij S.V. Epe veteranen

Op deze koude zondagmorgen mocht de ploeg van het Brein Dick ,Jan en Marco afreizen naar Epe om daar de derby tegen de blauw /witte buren te spelen. De ploeg van het brein kent een geweldige seizoenstart vijf overwinningen in de vijf wedstrijden die zijn gespeeld. Maar ondanks dit resultaat is het deze morgen kijken en hopen hebben we er 11 hebben . Ongelofelijk maar waar, want wat wil het dan wel als onderaan stonden , wil er helemaal niet aan denken, maar dit wel even bespreken in de groep.

Dan de wedstrijd, wij mogen de wedstrijd spelen op het kunstgras van Epe. En als deskundige kan ik zeggen een drama, geen enkele gevoel met het gras geen rubber bikkel hard. Wat mogen we dan blij zijn met ons hoofdveld. Epe is al aan het warm lopen als wij in een sukkeldrafje het veld op komen , en dan is het kijken al begonnen van Epe kant waar is de Paling de kleine en de spits Marvin. Nee niets van dit alles deze zondag wat er wel is een stukje onverzettelijkheid en gaan voor elkaar. Epe daartegen haalt opgelucht adem en denkt de drie punten al in zak te hebben.

Ze beginnen dan ook vol vertrouwen aan de wedstrijd. Heerde kijkt toe hoe Epe uitgeraasd is en slaat dan ongenadig toe een aanval wordt onderschept door het ijzer sterke middenveld van Heerde en met een bekeken schuiver is het René de Weerd die de 0-1 binnen schiet. En tegenvaller voor de thuisclub die mag voetballen van Heerde tot 5 meter over de middenlijn en dan het niet meer weet. Tocht worden ze nog een keer gevaarlijk door een open kop kans maar ook deze kans door de doelman van Heerde Gedo onschadelijk gemaakt. Ja Gedo lijkt wel of hij met het jaar beter wordt een jonge god tussen de palen (ben benieuwd ook tussen de ……)

De wedstrijd kabelt voort een dezelfde beeld Epe probeert en Heerde dicteert en de  verdediging onder leiding van Dik van Putten hij is het die inschuift praat en als het moet uitdeelt. Dus houdt Heerde gemakkelijk de nul en met nog 7 minuten op de klok voor rust is het plaaggeest voor Epe Mark die na weer goed vast zetten door het middenveld de 0-2 binnenwerk .

Dit is de ruststand en voor het brein om weer de bekende puntjes op de bende i te zetten. Ook aan Epe kant is daar over gesproken mag ik aannemen want als we even bezig zijn komt er een onbesuisde actie van de linksbuiten van Epe. Hij had de woorden van het Eper brein te goed opgevat. Maar de goed leidende scheidrechter brengt de rust terug en maakt de wedstrijd zonder problemen uit zoals het hoort.

Wat wel gebeurt is dat een goeie bekende van Epe de 0-3 binnen rolt ja rolt het hoeft niet hard, zijn Cees Calkhoven zijn woorden . Weer een overwinning voor de geel/zwarte club. Volgende week Wissel uit en dan KCVO thuis na deze twee wedstrijden weten we zeker waar we staan . En met een paling en een kleine en wie weet Marvin nog achter de hand staan de sterren er goed op bij heerde4veteranen. Al blijven we kritisch over het wel en wee trainen en rand zaken van ons team . Maar zolang we nog schrijven zijn we nog niet Dood.