Home Wedstrijdverslag Wedstrijdverslagen Heerde 4 ontwaakt na 45 minuten uit de winterstop

Heerde 4 ontwaakt na 45 minuten uit de winterstop

Het duurde 45 minuten voordat Heerde 4 door had dat de competitie echt weer was begonnen. Na een rommelig begin waar het zoeken was naar de scheidsrechter deze morgen kon het na veel heen en weer gebel de wedstrijd om 10.15 uur beginnen. Ondanks dit onophoudt begint de wedstrijd voor Heerde 4 meer dan goed, want wat Wissel niet weet is de manager van Heerde 4 deze morgen het moet stellen zonder een x aantal spelers maar hierover later meer .

De eerste 15 minuten zijn voor Heerde kans op kans, maar scoren ho maar. En zoals de bekende voetbalwet dan voorschrijft is het Wissel is die in de 22 minuut de voorsprong pakt na een onoplettendheid in de defensie 0-1. Een grote tegenslag voor de mannen van Dick Bronsink . Heerde lijkt van slag want in de 26 minuut is het weer raak voor de gasten 0-2. Wissel weet niet wat hen overkomt na de 3-10 nederlaag thuis zit de ploeg nu op rozen.

Maar deze weelde duurt slechts enkele minuten als uit het niets Andre Hegen voor de 1-2 laat aantekenen . En zo kort voor de rust is dit een mooie opsteker. De manager spreekt dan ook het vertrouwen uit in de spelers die in het veld staan, zij mogen laten zien dat ze zijn ontwaakt uit de winterstop. Lang duurt het niet voor dat de ogen eindelijk ontwaken want binnen twee minuten in de tweede helft is Martijn Pleiter die een mooie aanval prima afmaakt  2-2 . Heerde wil meer en Wissel lijkt rijp voor de bekende … het is dan ook Cees Calkhoven die prima uit de winterstop is gekomen na een kwakkelend eind van de eerste competitie helft. Scherp in de afwerking maakt hij de 3-2.

Hiermee lijkt de wedstrijd gedaan maar niet is minder waar, na een fout van doelman Gedo is het 3-3 en is de thuisclub weer die achter de feiten aanloopt .Maar Heerde wil meer en de manager past nog één wissel toe doelpuntenmaker Cees die ondanks de wissel terug kan zien op een goeie wedstrijd moet plaats maken voor nummer 15.

Dat de manager opnieuw bewijs dat hij een goeie hand heeft in het wisselen had nummer 15 waar moeten maken want een niet te missen kop kans  gaat hopeloos voorbij . Heerde blijft drukken en het wachten is op de verlossende  de goal. Dat deze komt tien minuten voor tijd dit is mede te danken aan jawel nummer 15, hij was het die Dick Bosch voor de wedstrijd voor ogen hielt dat hij de sleutel was deze morgen.

Drie punten in de tas en een goed begin van de tweede helft van de competitie, al zag het er in loop van de week naar deze wedstrijd heel anders uit acht spelers waren deze zondag niet aanwezig door vakantie werk en blessures, de hoop was dan gericht op de KNVB maar de aangevraagde baaldag werd niet gehonoreerd. Achteraf mooi maar als je als manager op donderdagavond nog maar 7 basis spelers hebt zijn het deze morgen dubbele punten,  zeker als je op zondag morgen nog B spelers uit het bed moet bellen om de selectie compleet te maken.

Wat duidelijk is dat een moeilijke hindernis is genomen richting de koppositie want waar het deze week zoeken is naar spelers daar is het volgende week gelukkig weer anders en kan de manager weer keuze maken uit een groep van zestien spelers. Wat betref speler van de week is het meer dan duidelijk het is middenvelder Dick Bosch die het meer dan verdient deze titel.

Deze week ook bekendmaking van speler van de maand hiervoor zijn nog vier spelers die in aanmerking kunnen komen. Zondag 16 spelers ?? zoals hier boven is aangeven maar dit is nog te bezien want vrijdag avond is bij huize Marco en Dinneke  de schutterij party. Een mooi vooruitzicht richting WSV van zondag , teambuilding tanken bij familie Roskam. Laat dit het begin zijn van een dichtgetimmerd spoorlijn, zeker die in de buurt van Veendam zodat de Bronsink expres in volle vaart richting de voorgenomen doelen kan gaan.