Home Wedstrijdverslag Wedstrijdverslagen Heerde 4 meld zich definitief richting de ?

Heerde 4 meld zich definitief richting de ?

Heerde 4 had een missie deze morgen, en wel de nul . Het zou tocht mooi zijn als de onbekende schilder van de 0 gelijk zou krijgen. Want bij binnenkomst in de kleedkamer was het wel duidelijk waar het deze morgen  in eerste instantie omging HELP GEDO AAN DE NUL De onbekende schilder had zijn werk gedaan door op elke tegel een 0 te verven .

En als het een doelman het verdiend is het Gedo altijd een zekerheid je op de zondag morgen en zeker deze zondag als hij bijna weer deel uit maakt  van de Heerde 1 selectie. Dat dit ter sprake komt is heeft zeker te maken met de situatie bij de Heerde 1 selectie en begeleiding.  Wat bij een vierde elftal normaal is ,  daar kan een Heerde 1 begeleiding nog wat van leren.

Dan de wedstrijd die maar niet op gang wil komen aftasten en nog eens  aftasten. Wel is al snel duidelijk dat hier vanmorgen maar één winnaar is, maar je kunt dit wel denken  maar het doen is een ander verhaal. Maar zo als altijd gaan verhalen de goeie richting op want wie kent niet het verhaal  van Paul en Klaasje en  Margreet en de Goeie Bronsink. Het duurt zegen en schrijven 25 minuten  als een prima aanval wordt ingeleid door nummer 15 die de paling strak aanspeelt , hij zoekt zijn maatje Andre die met een bekeken balletje de 1-0 binnen legt .

Heerde wil meer en met de verdedigend zit het deze morgen wel goed  Het is Dick van Putten die na een lange tijd van blessures weer terug is op het oude niveau hij stuurt en schoffelt  90 minuten lang, gesteund door Gert , Erik en de aanvoerder deze morgen nummer 15.  TKA daartegen praat en doet maar wat en met name het praten is tegen het zere been van Dikkie “Wilders” we spelen tocht geen interland Heerde – Turkije we spelen in een Nederlandse competitie is de vraag van Dick .

En gelijk heeft hij, dit geld zeker voor de scheidsrechter deze morgen de heer van Leeuwen  niet in het bezit van een fifa beats  maar wel een interland fluiten dit kan niet volgens de regels van de KNVB. Dat deze scheids geen interland zal fluiten lijkt een ieder duidelijk maar een Top klasse wedstrijd behoort zeker tot de mogelijkheden van de heer van Leeuwen.

Ondanks dit alles wil Heerde orde op zaken stellen nog voor de rust , uit een corner is het Harry Vinke die de bal met het hoofd verlengt naar opnieuw en man van de wedstrijd Andre Hegen die iets wat gelukkig de 2-0 laat aantekenen . Ruststand 2-0 een gelopen wedstrijd , en een missie die al winst heeft opgeleverd want nog geen enkele wedstrijd dit seizoen hield de doelman van Heerde Gedo Berghorst  schilder van beroep zie zijn site klik de nul.

Maar Heerde is slordig de eerste minuten van de tweede helft en moet toezien dat het eerste enenige schot van de wedstrijd van TKA het net vindt achter Gedo . Weer geen nul , al had dit vandaag zeker gekund vraag het aan  de huisschilder van Heerde vier  400 x 0 op een tegeltje was veel werk en was mooi geweest maar drie punten waren volgens de manager Dick Bronsink het aller belangrijks.

Dat de drie punten er komen is in de 70 minuut een feit  het is Cees Calkhoven die aan alle onzekerheden een eind maakt door met een ouderwetse effect bal de doelman het nakijken geeft 3-1. Dik verdiend in een draak van een wedstrijd, maar daar heeft Heerde vier lak aan want het klopt op deur van de kampioenen .

Maar het zal wel in de spiegel moeten kijken over het vertonende spel deze morgen. Maar winst van een paling in mindere wateren zegt genoeg,  als ook hij weer in tot leven komt in de wateren waar hij thuis hoort dan komt het wel goed met Heerde 4 .

Zondag wacht Dedemsvaart in de beker zeker geen makkie maar daar over later deze week meer.