Home Wedstrijdverslag Wedstrijdverslagen Goud haantje Cees Calkhoven schiet Heerde 4 naar opening

Goud haantje Cees Calkhoven schiet Heerde 4 naar opening

Kwartfinale KNVB beker stond op het programma deze morgen, Heerde 4 als kwartfinalist de afgelopen twee jaar moest het deze morgen opnemen tegen Dedemsvaart 6. Een makkelijke opgave als je de achterban van de geel/zwarten hoort , Want in de poule face maakte Heerde 4 duidelijk dat het een gooi zal doen richting de beker door met 8-3 van Dedemsvaart 3 te winnen.

Een gewaarschuwd team zou je denken maar deze zondag is het anders, Heerde 4 begint de wedstrijd te slap tegen een tegenstander waar je normaal gesproken nooit van kan verliezen. Het is bij aanvang ook een bijzonder gezicht { wie kent niet de wedstrijden van ouders tegen de zoons}  ook deze morgen lijkt het daarop,  als voorbeeld de defensie van Heerde 4 met een lijftijd van 242 jaar  totaal tegen hooguit 100 jaar,  maar het loopvermogen legt het deze morgen af tegen bekende voetbalgogme.

Het is zoals manager Dick Bronsink aangaf,  eerst uit laten razen en dan toeslaan . Wat zeker meespeelt is de wind deze morgen,  lange  ballen op de voorwaartsen is deze morgen uit den boze . En het net niet verhaal blijkt de grootste discussie in de rust. Vergeten wordt de schitterende aanval over links die begint met een ingooi die alleen Heerde4 kent met als eindstation Cees Calkhoven,  hoe hij het doet weet iemand maar de laatste weken is alles goud wat Cees aan raakt goud .

Het is dan ook niet bijzonder dat de drie zoons de richting naar een betaalde voetbalvereniging  zijn ingeslagen. Drie zoons en alle drie de kwaliteiten van vader Cees of weten we de carrière van Margreet niet, is zij de onbekende kracht van dit alles. Manager Bronsink weet wel beter het is een samenspel tussen Cees en Margreet zij zijn verantwoordelijk wat de deze familie ter wereld heeft gebracht.

0-1 voorsprong zo halverwege de wedstrijd geen vuiltje aan de lucht en ja opnieuw na 45 minuten de nul voor Gedo Berghorst klik hier voor al u schilderwerk. Ondanks deze voorsprong een manager die niet echt tevreden is 0-1 voorsprong  maar tegen deze jonge honden is het oppassen de tweede helft.

Zo als altijd heeft de manager een tactische wissel tot zijn beschikking  het is de jonge hond Nico die na weken van spoorloos van geluk mag spreken dat hij de plaats van nummer 23 mag innemen na 45 minuten niet verdient maar wel logisch al voelt de jonge Nico wel dat hij iets terug moet doen voor het team en zeker voor de toeschouwers die de lange reis vanuit Heerde speciaal voor hem naar Dedemsvaart zijn aangegaan .

Dedemsvaart start overtuigend en met de wind in de zeilen wel het meer,  maar de verdediging van Heerde die elke week beter wordt en wel eens  de nul over de streep wil trekken staat zijn mannetje onder leiding van doelman Gedo en laatste man Dik van Putten  wordt eenvoudig de nul gehouden

Dat de nul twee pas tien minuten voor tijd valt mag de ploeg van Bronsink zich zelf aanrekenen. Het is dan ook de paling die goed door gaat en het overzicht bewaart en Nico de gelegenheid geeft om aan alle onzekerheden een eind te maken het is dan ook Nico die deze buiten kans niet onbenut laat 0-2. Weken onzichtbaar en spoorloos maar deze morgen aan alle onzekerheden een eind maken,  dat is wat de oude garde en begeleiding van Heerde 4 wil zien,  niet alleen de vaste supporters maar ook een ieder die Heerde 4 een warm hart toe draagt ziet deze instellingen graag.

Volgend week KCVO uit voor de competitie en wel om 09.30 uur. Ook hier weer zijn de vaste supporters op tijd, dus ook aan alle spelers van Heerde 4 inclusies Nico want je was op tijd na de voorzet van Martin voor de  twee nul  maar  zondag  is het  voor de ploeg nog veel belangrijker, en ook jou supporters die niet voor niets komen is elke komende wedstrijd het belangrijks.

Halve finale KNVB beker voor Heerde 4 drie jaar op rij, dit is geen toeval maar kwaliteit te beginnen buiten de lijnen de juiste spelers op de juiste plaats al meer dan 12 jaar .Betrokkenheid en passie voor een elftal voorbeelden te over, waar vindt je nog een nummer tien die de vlag noodgedwongen ter hand neemt.

Of een spelverdeler genaamd Altobelie  Dick Bosch die twee dagen voor een kijk operatie het gezag moet overnemen 20 minuten voor tijd. Klasse aan deze spelers maar dan zijn de echte belangrijkste spelers nog niet genoemd Marco Roskam en Atie ter Velde stille maar van grote waarden waar de jonge garde nog een voorbeeld aan kan nemen.

Wie onderkent de kennis van Atie als hij met de wonder spons een speler moet oplappen. En dan Marco elke dag ondervind hij nog de naweeën van de schutterij party , kogel gaten overal rond het huis. Geruchten gaan dat Marco elk kogel gat wil vullen, maar met 750 geschoten kogels lijkt dit een onbegonnen zaak en met de wetenschap dat het tweede schutterij party 2013 alweer in de maak is dit meer water naar de zee dragen . Maar zonder deze spons en kogels  geen Heerde 4 laat dit duidelijk zijn. Dus Marco en Atie in de schaduw van Heerde 4 zonder zon geen schaduw.