Home Wedstrijdverslag Wedstrijdverslagen Winst in knotsgekke wedstrijd

Winst in knotsgekke wedstrijd

Op voor hand een topper in deze competitie Heerde 4 – Reaal Dronten 2 maar er waren vraagtekens richting Reaal en met de berichten uit Twello  van een lusteloos Reaal veertien dagen geleden, en het zo wegblijven bij TKA uit vorige week maakte het rook gordijn alleen maar groter.

Wat zou der aan de hand wezen bij de ploeg uit de polder zullen ze wel komen waren vragen die de thuis club zichzelf voorhield . Maar niets was minder waar iets over negen waren de eerste lange mannen al op sportpark gesignaleerd. En als de warming-up  begint is van gebrek aan spelers geen enkele sprake .

Al snel is duidelijk dat Reaal maar voor één ding komt en de dat is de winst heel veel kracht en loopvermogen zijn de wapens deze morgen,   maar als de paling de 1-0 maakt neemt Heerde de regie over. En als goud haantje” ja alles wat hij aanraakt is goud deze periode “  de 0-2 en 0-3  maakt lijkt de wedstrijd gespeeld en dan praten we nog maar niet over de gemiste strafschop van de thuisclub. Dat Reaal op iets wat gelukkig wijze net voor de rust op 3-1 komt neemt iemand bij de geel/zwarten serieus .

De thee smaakt prima, 3-1 voorsprong in de topper wat wil je nog meer. Dat daar Reaal anders over denkt blijkt als de tweede helft aanvangt elke bal gaat direct richting de lange mannen van Reaal het is meer pompen of verzuipen tactiek. En als de jongste telg van Heerde in de fout gaat binnen de zestien” stafschop”  is het 3-2. Heerde is van slag en weet niet goed om te gaan met deze spelwijze, Reaal daartegen ruikt bloed en bij weer een misverstand in de achterhoede is het 3-3.

En als het nog niet genoeg was komt Reaal eindelijk door een goed opgezette aanval op 3-4. Heerde recht de rug en eindelijk heeft het een antwoord op het spel van Reaal iets wat de thuisploeg zichtzelf mag aanrekenen met zoveel voetballers in de ploeg die alles al hebben mee gemaakt en dan zo laat met het juiste antwoord komen u voelt het al aankomen uit een hoekschop is Toni macaroni die de gelijkmaker binnen kopt 4-4.

De goed leidende scheidsrechter had zijn klokje goed in de gaten gehouden en geeft de beide ploegen de gelegenheid met de winst er van door te gaan. Het spel gaat over en weer en beide ploegen halen alles uit de kast om dan stiekem met de winst van het veld te stappen.

En door dat Heerde beter laat dan nooit de sleutel op tijd had gevonden gaat de thuisclub door een prima schuiver van opnieuw goudhaantje met de winst van het veld af.  5-4 in een wedstrijd die wel twee of misschien wel drie gezichten had . Reaal druipt af en had zich een andere afloop voorgesteld en kan zich afvragen hoe nu verder,  hebben we volgende week genoeg spelers, dit kunnen opbrengen tegen een medekoploper is mooi maar nu op naar volgende week. En wat doet de KNVB met de wedstrijd uit tegen TKA.

Heerde kan zich gaan opmaken voor de halve finale van de KNVB beker, zaterdag wacht Dalfsen 4 in de thuiswedstrijd aanvang 16.00 uur.