Home Wedstrijdverslag Wedstrijdverslagen Haai Rorije houdt na de Eeuwlanden ook in Zwolle bij Dieze West het hooft boven water.

De Geel /zwarte Haai Jaws  was dit weekend een tophit op Facebook , waar men op de Eeuwlanden het hoofd boven water moet houden en zich als visjes in veiligheid moet brengen voor de Geel/Zwarte Haai , daar is het deze zondag middag niet anders .

Jawel zondag middag , Dieze West voetbalt om 13.30 uur wat voor de meeste ploegen als een tijd  word gezien die lever anders is . Maar niets is anders waar want naast de Haai beschikt de formatie van Jan en Dick over een paling , maar helaas deze zondagmiddag niet de paling deze heeft last van paringsdrang. en blijft deze middag dan ook achter in de omgeving van de zoete wateren van het Heerderstrand , lekker ontspannen en zich opmaken voor de thuiswedstrijden tegen WWNA en Epe de komende weken .

Ondanks deze tegenslag gaan de mannen van Jan Agterhuis en Dick Rorije  vol goeie moed richting Zwolle . Bij aankomst gaan beide ploegen er even voor zitten als de enige klassieker Feyenoord –Ajax bezig is . Maar deze twee ploegen zorgen dat de spelers van deze twee ploegen met een gerust hart de kleedkamer op kunnen zoeken 1-1 ruststand , en met deze stand zijn alle partijen binnen Heerde 4 op gelijke hoogte.

Heerde 4 start goed maar vergeet om na 20 minuten een voorsprong te nemen van minimaal 0-3 want de ruimte die er ligt wordt slordig mee omgegaan . 0-3 ja , maar dan doen we de thuisclub te kort  want een 3-3 ruststand zou zeker niet misstaan. Maar als de thuisclub een hoekschop krijgt vijf minuten voor rust gebeurd er van alles binnen de zestien duwen en trekken van de thuisclub wordt weggewuifd door de scheidsrechte van Dieze West 1-0 .

Maar dit kunnen de spelers van Heerde 4 zichzelf aanrekenen 100 % kansen en er dan zo mee omgaan is vragen om moeilijkheden . Maar de rust komt als geroepen en harde woorden zijn niet van de lucht , we willen tocht zo graag . Is de dubbel vorige week al in rook opgegaan door verlies in Kampen wat ook niet nodig was. Verlies deze middag zou nog niets betekenen , maar de wachtkamer en wachten op een fout van een andere team was de conclusie.

Dus harde woorden in de rust wat willen we, het BREIN wisselt Cees voor Harry Vinke die zich zal moeten onderscheiden door elk kopduel te winnen en zo Marvin in stelling te brengen voor een doelpunt. De woorden vinden gehoor Dieze West wordt terug gedwongen op eigen helft en het wachten is op de gelijkmaker. Deze komt van Marvin  v/d Haar een prima aanval wordt mooi afwerkt door die zelfde Marvin  1-1.

Heerde 4 wil meer maar moet ook toezien dat de thuisclub gevaarlijk doorkomt via de flanken . Maar het BREIN zal het BREIN niet zijn om dit in de kim te smoren, met een  wissel wordt de rust weer teruggehaald en kan de geel/zwarte Haai op zoek naar de overwinning.

Deze lijkt al snel te komen als Marvin de bal de lange hoek inschuift , Bennie loopt als een echte bewaker mee , maar de grens ziet het anders .Waar de Heerde  grensrechter het de eerste helft laat afweten door niet te vlaggen bij deze scheidsrechter daar doet het zijn collega wel beter hij vlagt waar de Heerder  grensrechter  een voorbeeld aan kan nemen.

Een zuiver doelpunt afgekeurd, maar de ploeg toont karakter, en zal zijn grensrechter wel met pensioen sturen want ook van hem wordt scherp vlaggen verlangt . Maar Heerde 4 zal niemand die van goeie wil is laten vallen , dus ook deze inval grensrechter niet . Nee want hij is ook zoals alle spelers van Heerde 4 een afstammeling van de Heerde Haai.

Deze geel/zwarte  Haai wou dit weekend lekker gebruik maken van het Eeuwlanden Bad maar dat werd hem niet in dank afgenomen door het blauw witte visjes ja u kent ze wel van achter op de auto. Als door een haai gebeten pakte EDWIN de Haai uit de geel/zwarte wateren het heft in handen, als JAWS 1 gaat hij samen met M ja M want M&M was deze middag niet aanwezig.

Vooropgaan in de strijd pakt hij Heerde 4 bij de hand,  en waar Marvin , Bennie en Harry voor alsmaar gevaar zorgde, daar is Edwin die met een loep zuivere vrijetrap de stand op 1-2 brengt. Terecht gezien het spel verloop in de tweede helft, maar met nog tien minuten te  gaan is alles nog mogelijk zeker als je tegen 12 man moet spelen .

Maar onder leiding van Dik van Putten en linksback Berend Rorije houd Heerde 4 simpel stand. Met name Berend kan terug zien op een goeie wedstrijd als stand-in van gouwe-ouwe nummer 15 .

Drie punten halen hier in Zwolle telt dubbel, en zeker voor Heerde 4 want na de mokerslag van vorige week uitschakeling in de beker, kan de ploeg van Jan en Dick weer vooruit  kijken en op jacht naar de nummer één positie  in de competitie.

Speler van de week , deze week twee spelers die in aanmerking komen voor speler van de week Marvin deze week één training en één doelpunt en Edwin als middenvelder ook één doelpunt . Dus samen 15 punten deze wedstrijd.

En na veel  beraad van de jury is het deze week Edwin geworden hij was het die na 4 wedstrijden in de competitie liet zien waarvoor hij was gehaald door Heerde 4, Marvin en hij waren deze middag het zout in de soep wat Heerde 4 van flauw tot zeer heet bracht deze zondag .

Drie punten deze middag , maar wat zijn ze waard, als we deze week met beide benen op de grond worden gezet door de gebeurtenissen bij de familie Marco Roskam. Dinneke van harte beterschap namens de selectie van Heerde 4.

Ook hier zwemt de heerder haai door want niemand wacht op niemand, maar als Marco op zondagmiddag zijn gezicht laat zien in Zwolle is het wel zeker de familie Roskam maakt deel uit van een geel/zwarte haaien familie .

Nogmaals strekte en we hopen je zo snel mogelijk weer te zien.

vr gr 15