Home Wedstrijdverslag Wedstrijdverslagen Brein Heerde 4 met de schrik vrij,

Brein Heerde 4 met de schrik vrij,

Heerde 4 was gewaarschuwd deze zondag morgen,  Reaal baarde opzien door de laatste twee weken zes punten te halen tegen niet de minste tegenstanders .
Mede hierdoor was Heerde 4  gewaarschuwd , het brein had in alles voorzien en Reaal was geen gesloten boek meer ,  nee het boek was uit en de boys van Jan en Dick wisten dat ze een tegenstander zouden treffen die voor elk elftal een gevaar zal zorgen .

Maar het brein heeft een probleem en deze wordt na deze zondag alleen maar groter, 18 fitte spelers hoe zet je die op de juiste plaats. Er zijn er bij die hun plaats maar al te goed weten maar het merendeel denkt dat een basis plaats hun plaats is want ik ben tocht beter als die op mij plaats staat. Ja dit is herkenbaar al ben je 53 of 19 een ieder wil spelen maar daar ligt nu net het probleem , en op het eind blijven er maar 11 vrienden over als Dick Rorije de opstelling bekend maakt.

Zeven of acht spelers zwijgen maar kunnen Dick wel afschieten want hij ziet het helemaal verkeerd, wij horen in de basis en hoe kan het brein deze opstelling uit de hoge hoed toveren. Nee toveren dat kunnen ze niet bij Heerde 4 want als de eerste begeleider zich al om 07.00 uur meld in de kantine bij  vv Heerde dan is het wel  echt een serieus probleem .

Maar deze tik van zo vroeg anwezig  heeft men overgehouden van de succes  volle manager Dick Bronsink , en wat goed is moet men behouden .

Het is dan ook nog geen 08.00 uur als de gehele begeleiding aanschuift om de wedstrijd van deze morgen te analyseren en alle scenario’s te doorlopen wat deze ochtend misschien wel voorbij kan komen.
Ook deze zondag zijn de twijfels groter als de zondag dagen hiervoor. Hieruit blijkt al dat Reaal een tegenstander is die voor onrust zorgt . Wat is wijsheid, volle bak beginnen of een ieder in zijn waarde laten die het verdiend om in de basis te starten .

Het laatste heeft de voorkeur , maar ook deze elf heeft zoveel kwaliteit dat ook deze tegenstander appel eitje is. Met deze wetenschap gaat Heerde 4 de wedstrijd in, is het de eerste minuten even aankijken hoe bekende vork in de steel zit . Maar al snel is duidelijk bij Heerde 4 dat er  wat is te halen is bij Reaal  de ruimte die de tegenstander weggeeft vraagt om moeilijkheden .

Het duurt dan ook maar 8 minuten dat Heerde op 0-1 komt door een inslag ja inslag, want de uithaal van Martin was fantastisch 0-1 .Heerde lijkt op rozen maar niets is minder waar, simpel kan Reaal de 1 -1 en de 2 -1 maken details  van deze doelpunten laten we maar achter wege . Want de spelers die dit aangaan weten wel beter.

2-1 achter maar één kans en twee doelpunten tegen waar hebben we dat eerder gehoord , nee nergens want alleen de paling kan zoiets verwoorden.  2-1 achter en het begin was zo goed , maar cijfer liegen niet dus moest Heerde vol aan de bak . En met het uitvallen van de paling lijkt alles ver weg .

Maar het brein kan laten zien waarom het voor deze begin opstelling heeft gekozen , want met een altobelli op de bank is het moeiteloos kiezen. En met zijn inbreng keert de rust terug en kan Heerde opzoek naar de gelijkmaker. Die komt uit een vrije trap van Edwin zoals hij dat allen kan 2-2 .

Heerde wil meer maar moet ook toezien dat Reaal gevaarlijk doorkomt de eerste helft . Maar waar de paling het veld noodgedwongen moet velaten daar heeft Heerde 4 nog een speerpunt Marvin, hij speelt zich schitterend vrij en met een loepzuiver schuiver is het kort voor rust 2-3. Voor Heerde kan dan de rust niet snel genoeg aanbreken want dan is het woord aan het brein .

2-3 ruststand en met enkele wissels probeert het brein de wedstrijd te doen kantelen . Dit lukt voorbeeldig  wat het veldspel betref maar in doelpunten blijft het uit . Kans op kans wordt onschadelijk gemaakt door de doelman van Reaal die door deze reddingen uitgroeit als man van de wedstrijd. Veel houd hij tegen  maar als goudhaantje Marvin en man van de wedstrijd in de 78 minuut weer toeslaat is de wedstrijd gespeeld 2-4 .

De minuten die nog volgen zijn acties  van spelers die we niet graag zien, maar met een scheidsrechter deze morgen is dit het niet zo raar.  Gelukkig  neemt hij één juiste beslissing door vijf minuten voor tijd af te blazen.

2-4 winst voor de geel/zwarten maar deze winst levert niet alleen drie punten op maar ook veel duidelijkheid omtrent de invulling van de selectie. Winst, maar met het uitvallen van de paling lijdt de ploeg ook weer verlies, al is het met de terug keer van Andre volgende week weer een probleem minder om de voorhoede in te vullen.

Polderen in de polder ja dat zijn de sleutel woorden deze zondag morgen . Maar met het model van Jan en Dick blijkt niets mis mee want drie punten in de knip richting Heerde daar gaat het om.

Deze week de één na laatste training van deze maand , is het Rik van Putten die de koppositie inneemt voor jawel Dik van Putten zij zullen het deze maand moeten uitmaken wie de meeste partijen wint op de trainingen deze maand november . want nummer drie Berend  staat zes punten het dichts bij de familie van Putten .