Home Wedstrijdverslag Wedstrijdverslagen Heerde 4 verliest snel in het nieuwe jaar

Heerde 4 verliest snel in het nieuwe jaar

Een oefenwedstrijd was de gedachte in eerste instantie, maar na dat de tegenstander bekend was spraak men wel anders . Het was een weerzien met oude bekenden van de Hanze jawel goud van oud uit de jaren negentig , wie weet nog de confrontaties van de Duitser  PIETER en nummer 15. En niet te vergeten de confrontaties van  Martin, Dick Bosch  bij de Hanze en dan vergeten we nog  Jan Bosman  hij zal de wedstrijden tegen de Hanze nog op het netvlies hebben staan  , maar met namen noemen vergeet je er ook heel veel maar het geeft wel aan dat deze wedstrijd leeft .

Ook deze morgen,  het is vriendschappelijk maar toch de gevoelens zeggen meer , ofwel het oude eerste elftal  gevoel komt terug . Uit naar de Hanze voor de goeie orde  altijd spektakel  en opschudding rond deze wedstrijd .

Voor het laatst nog even terug in de tijd, strijd spektakel in één van de laatste wedstrijden van deze generatie uit naar de Hanze ja daar achter het PEC stadion  je weet wel dat cluppie uit de eredivisie.

Maar zoals we weten speelden de spelers van Hanze uit hun hart  en ze namen dan ook geen blad voor de mond richting medespelers  . Elke verkeerde voortzetting kon leiden tot veel commentaar . Ook die zondag  veel onderling onenigheid en zeker als je een 2-0 voorsprong weggeeft in een 2-4 nederlaag met een hoofdrol voor nummer 15 voor Heerde 1.   8 spelers tegen 10 van de Hanze en dan winnen met 2-4 en de laatste twee doelpunten van nummer 15 .

Dit was bijzonder maar wat er langs de lijn af speelde was nog meer bijzonder details besparen we even . Maar vanmorgen was het bijna niet anders, alleen werden er nu geen neuzen gebroken van supporters die langs de lijn stonden .  Wel was er veel onvrede bij de beste speler van Dieze West de  Duister genaamd Pieter , een eerste helft waar hij niet zijn spelletje kon spelen zoals hij al jaren doet .

Maar al duurt  het jaren maar eens kom je elkaar weer tegen. De Duitser  gekoppeld aan nummer 15 of als  er niks is veranderd de laatste 15 jaar. En als het dan niet loopt loop je zomaar het veld uit er lijkt niets verandert , jawel want Respect heeft ook hier een betekenis . Nu geen kopstoot tegen een supporter maar afdruipen omdat je niet kunt brengen wat je het hele seizoen wel hebt kunnen doen.

Dan de wedstrijd sorry maar even terug in de tijd , ik kon het niet laten een hoogte punt in mijn carrière te verwoorden want zo vaak heb ik niet twee maal gescoord.

19 spelers deze morgen waarvan er maar elf kunnen spelen, een probleem  ja zeker de kunst is om de goeie mix te vinden. Ja dat is het grootste probleem voor het BREIN.
Ook deze morgen veel spelers die op een basis hadden gerekend maar na het noemen van de namen bedroegen uit kwamen .

In het veld is het dan ook zoeken naar de verstandhouding binnen de ploeg van Heerde 4 .  Dieze West daartegen is een ingespeeld team die elkaar bijna blindelings kan vinden , het is dan ook niet verwonderlijk dat zij de bovenliggende partij zijn de eerste minuten. Maar Heerde stelt orde op zaken en komt terug in de wedstrijd , maar moet toezien dat de thuisclub via een strafschop op 1-0 voorsprong komt .

Maar Heerde lijkt niet van de kaart want het komt met prima voetbal terug tot 1-1 . Heerde heeft dan ook het beste van het spel maar één foutje wordt kundig afgemaakt door Dieze West 2-1 wat ook de ruststand is . 45 minuten voetbal in het nieuwe jaar 1-2 achter maar wel een echte wedstrijd die nog alle kanten op kan .

Maar het woord is aan BREIN Dick Rorije hij staat voor de moeilijke opgave om acht spelers te wisselen . Ook nu ?? maar met 21 spelers zullen we dat houden  en wie hier niet mee om kan gaan zal bij zichzelf te rade moeten gaan . Geen optimale situatie maar het is niet anders , laten het houden dat we Chelsea in het klein zijn met als Abramovich  Harry Vinke aan het roer .

De tweede helft koud bezig of het is al 3-1, het zelfde recept als in de eerste helft ontwenning  en zoeken naar  juiste lijnen binnen de ploeg . Maar ook nu komt Heerde terug tot 3-2 en is het weer  een echte wedstrijd. Maar als Dieze West uitloopt naar 5-2 lijkt het gedaan met Heerde 4 al is het beeld geheel anders,  kans op kans worden om zeep geholpen .
Maar met 5-3 en 5-4 lijkt de wedstrijd te kantelen deze fase is het Heerde 4 wat de klok slaat maar het vergeet door te stomen,  en als de scheidrechter te hulp schiet voor de thuisclub is het gedaan 7-4 in een vriendschappelijke wedstrijd.

Verliezen kan, maar wel zal uit deze wedstrijd geleerd moet worden want in de competitie kan het zo niet gaan want winst verbloemd veel , dus is het motto winnen om de problemen buiten de deur te houden.