Home Wedstrijdverslag Wedstrijdverslagen Heerde 4 vanaf volgende week in de steigers maar het resultaat is nu al binnen.

Heerde 4 vanaf volgende week in de steigers maar het resultaat is nu al binnen.

Heerde 4 heeft moeilijke tijden achter de rug , een selectie van 21 spelers is eigenlijk te veel van het goeie . Maar door het gebrekkig programma in het eerste deel van het seizoen was er veel verbloemt .

Maar nu na drie wedstrijden onder weg in het tweede deel van het seizoen is het al snel duidelijk dat er iets moest gebeuren want zo doorgaan zou spelers en misschien wel een kampioenschap kosten .

Ja  een windows  raamwerk of een roulatiesysteem ja dat zouden oplossingen moeten zijn . Voor het Brein is er dan ook een schone taak weggelegd om met een oplossing te komen want zo verder lijkt om problemen vragen.

En zoals altijd na veel beraad kwam er witte rook om negen uur uit de bestuurskamer de oplossing was gevonden volgens het brein en het woord was nu aan de selectie . En na een heldere uitleg over de invulling zijn de rijen snel gesloten de laatste acht wedstrijden is er duidelijkheid .

Maar deze duidelijkheid lijkt niet mee te gaan in de wedstrijd van vandaag tegenstander Dieze West weet waar voor het komt en vecht voor een goed resultaat  en voor de laatste kans om kampioen te worden . Heerde daartegen is in de ban van rouleren en wanneer mag ik weer mee doen . Men mag dan van geluk spreken dat Dieze West zeer slordig met de kansen om gaat. Het duurt zeker na vier opgelegde kansen dat het raamwerk van Heerde de zaak onder controle heeft.

Het is ja wie anders dan de paling die de 1-0 binnen werkt na een mooie solo . En wanneer de eerste helft verstrijkt  is het wel duidelijk dat het een echte wedstrijd is geworden . Twee ploegen die maar één ding willen kampioen worden dat is deze morgen wel duidelijk. Maar Heerde vergeet om kort voor rust de 2-0 te maken, een mooie gelegenheid wordt kundig om zeep geholpen , waardoor de ruststand op 1-0 komt .

In de rust  is het snel duidelijk dat de paling niet verder kan  en het Brein wisselt enkele spelers om weer de juiste balans in het team te vinden . De wedstrijd duurt zeggen en schrijven 12 minuten als Bennie Tuin op maat wordt bediend door Andre Hegen 2-0. Normaal is dan een ploeg als Dieze West op de knieën maar vanmorgen is het anders  ook zij weten hier moet het gebeuren .

Maar de Zwolse poorten gaan open en Heerde profiteert hier optimaal van het zijn Edwin en Andre die de stand naar vier nul tillen. Maar nog is er sprake van een tegenstander die er in gelooft  al is het tegen beter weten in .

Heerde daartegen laat de gas Hegel vieren en moet toezien dat de gasten nog terug komen tot 4-2. Iets wat de ploeg zich zeker mag aanreken twee tegen doelpunten wat niet had mogen gebeuren. Maar het slot akkoord is aan de thuisclub als Andre de 5-2 binnen schiet.

Over en uit en voor Heerde is het vanaf volgende week acht finales  binnen een raam werkt  die alleen Louis van Gaal bedacht kon hebben, maar die vanmorgen al zijn vruchten afworp door de drie punten in eigen huis te houden .

Speler van de week Edwin die met zijn doelpunt en de training op donderdag deze titel verdiend .