Home Wedstrijdverslag Wedstrijdverslagen Heerde 4 overklast de koploper Dieze West

Heerde 4 overklast de koploper Dieze West

Een wedstrijd waar al van het begin van de competitie naar werd uitgekeken, deze twee teams zouden een rol van betekenis spelen in de competitie. Nee geen onzin een gemiddelde voetbalkenner weet wel beter. Top wedstrijden zijn het , twee teams die niet voor elkaar onder doen, en zo wie zo geen enkel respect tonen voor elkaar.

Met deze twee wetenschappen gaan de teams dan ook aftrappen voor de wedstrijd , en het duurt zeggen en schrijven 5 minuten als de ban al gebroken is door super Marvin deze wedstrijd 0-1 . Een tegenvaller voor de mannen uit Zwolle, achter in eigen huis is pijnlijk en zeker na de oefenwedstrijd van vorig seizoen waar Dieze heer en meester was of “leek” . Ja leek want oefenwedstrijden zijn niet besteed aan Heerde 4 . Om de punten daar gaat het om. Maar achteraf is deze wedstrijd bepalend geweest voor het verloop van deze wedstrijd.

Mooie voorsprong voor het team van Jan en Dick , maar de vreugde is van korte duur als Dieze West een stafschop krijgt .Het is een oude bekende van Heerde die de strafschop mag nemen , in Heerder dienst altijd trefzeker maar nu is het Gedo die de bal onberispelijk klem heeft. De toon is gezet en Heerde weet waar het tegen speelt . Maar in de 15 minuut is het dan wel raak uit een vrije trap is het 1-1.

Maar nu is al duidelijk dat drie punten kunnen worden meegenomen uit Zwolle, want na 15 minuten voetbal is veel duidelijk geworden . Het is dan ook de zakelijk spelende Andre Hegen die de 1-2 maakt . Opnieuw een dik verdiende voorsprong , en als gelegenheid rechterspits Berend Rorije de 1-3 maakt lijkt de wedstrijd gespeeld . En Heerde is fit en wel meer en gaat op zoek naar de 1-4. En dat levert in de 34 minuut resultaat op als Marvin zijn tweede van deze morgen maakt. Dieze West 1-4 achter in eigenhuis nee dit is een resultaat van waar het brein niet van had durven dromen . Maar met nog 11 minuten op de klok in de eerste helft is het nog niet gedaan .

Bij een aanval van de thuisclub legt de man in het zwart of was rood de bal zomaar op de 11 meter . Onbegrip aan Heerder kant en de emoties lopen hoog op , het is nog geen vijf december. Nee zeker niet, maar de scheidsrechter is rechtlijnig en is niet op andere gedachten te brengen 40 minuten onderweg en al twee strafschoppen tegen !!. Dit buitenkansje wordt prima benut en de spanning is terug bij een 2-4 tussenstand. Maar een minuut later is het alweer raak voor Speler van de week Marvin die er op slag van rust 2-5 van maakt .

2-5 ruststand een weelde voor het team van Dick en Jan, maar er is nog 45 minuten te gaan . Dit is ook de boodschap die het Brein wil meegeven “pas op” want na90 minuten ben je pas spekkoper. Wat er in de andere kleedkamer is besproken is al snel duidelijk in de tweede helft, want binnen 1 minuut ligt de bal alweer op de 11 meter voor de thuisclub 3-5. En opnieuw is weer alles mogelijk en wat krijgen we nog , 46 minuten onderweg en al drie strafschoppen tegen waar zie je zoiets nog ?? .

Maar deze domper duurt slechts 1 minuut als uit een mooie aanval opgezet door de aanvoerder van Heerde de 3-6 gemaakt wordt door Marvin op aangeven van de paling Martin Berghorst . Gelopen koers de punten zijn binnen en helemaal als Marvin zijn vijfde van de morgen maakt 3-7 . Het slot akkoord is aan het koningskoppel Berghorst / Hegen 60 en 62 minuut Martin 3-8 en 3-9 . En ja in de 70 minuut is Andre Hegen die de vierde strafschop van deze morgen mag verzilveren 3-10 .

Een dik verdiend overwinning van een getergd Heerde 4 , maar niet van 11 elf basis spelers, nee ook nu weer is de bank de bepalend factor hier zat het voetbal verstand . De Bank ja de Bank bepaalt alles nee geen Rabo of ING nee de Heerder 4 bank die naar succes leidt.

Volgende week Apeldoornse Boys nummer twee in een serie van 4 wedstrijden waar Heerde 4 zijn ware gezicht moet laten zien.