Home Wedstrijdverslag Wedstrijdverslagen Slechte wedstrijden moet je ook winnen!

Slechte wedstrijden moet je ook winnen!

In de voetbal wereld hoor je wel eens "Slechte wedstrijden moet je ook winnen". Dat is een feit maar wanneer is een wedstrijd nou slecht? Ik weet het niet eerlijk gezegd niet. Volgens mij zou een wedstrijd "slecht" kunnen zijn als de spelers:
1. de tegenstander onderschatten
2. maar wat doen zonder oog voor elkaar te hebben
3. niet luisteren naar de coach of
4. door op zaterdagavond te laat naar bed gaan als je zondags een wedstrijd hebt.

Op de laatste speeldag voor Heerde 4 dit voetbal jaar werd afgereisd naar Noord Veluwe Boys dit keer zonder linker en rechter Brein . Ofwel stuurloos moest de selectie van Heerde 4 vertrekken voor de laatste uitwedstrijd van het seizoen. Er was nog getwijfeld om de Manager Dick Bronsink terug te halen voor deze confrontatie . Maar ook dit zou op voorhand kansloos zijn want hij is net als het Brein een grote supporter van een cluppie uit Rotterdam dat om 12.30 uur aan de aftrap stond in Heerenveen . Geen optie dus wat overblijft is een paar oudgediende geblesseerde spelers .

Zij zullen de punten mee moeten nemen naar Heerde. Maar zo als zo vaak , en een bekend spreekwoord zegt het al  als de kat van huis huis is …. Ook deze morgen, al moet gezegd worden dat het tweetal Jan en Dick als een duiveltje uit een doosje om negen uur paraat stonden om de selectie uit te zwaaien.

Maar voor het zover was kwamen ze eerst nog de selectie toespreken, en dat Heerde 4 niet stil zit blijkt uit de ideeën van het Brein . Zondag 22 december een kerst bijeenkomst, dat wel zeggen de selectie komt om tien bij elkaar voor de echt alle laatste training van 2013.En plus minus 12.00 uur is er een kerstbrunch voor spelers, spelersvrouwen en kinderen en vaste supporters bij deze is iedereen uitgenodigd.

Dus het was niet voor niets dat het Brein nog aanwezig was deze morgen voordat men richting Heerenveen vertrok en het vertrouwen had dat de selectie de drie punten wel over de streep zou trekken.

Dan de wedstrijd een opstelling die ook het Brein bedacht kon hebben want ondanks dat nummer 4 een basis plaats had gekregen, was er bij het begin geen verassingen. Maar Heerde 4 is er niet bij  slap en niet bij de les, geven een beeld van een aanstaande kampioen onwaardig.

Maar ja waar praten we over de thuisclub is bij lange na niet bij machte om het Heerde 4 maar ook iets lastig te maken . Het duurt dan nog wel 24 minuten wanneer Marvin van der Haar de score openbreek 0-1 met een mooie kopbal. De drie punten zijn binnen alleen is de vraag hoe hoog wordt de uitslag.

De ruststand is 0-3 het zijn Edwin en Rene de Weerd die allebei met een bekeken schuiver de ruststand bepalen . Rust maar is er ook rust zonder het Brein , ja zeker het zijn de beide oudgedienden Dik en Paul die tot ieders verbazing de angel uit het centrum wisselt , het is Erik die zo kort bij huis de douche kan op zoeken. Goed gezien door dit tweetal want deze wedstrijden zijn voor Erik iegelijk geen wedstrijden bij voorbaat al drie punten in de tas nee dat is niks voor Erik. Deze vaste waarde voor Heerde 4 is voor geen geld te koop ook niet door Dieze West of een ploeg uit Apeldoorn.

De thee voor Heerde 4 heeft niet gebracht wat we zouden verwachten, nee het duurt opnieuw 15 minuten voordat Andre Hegen de 0-4 maakt. Opnieuw komt er een opvallende wissel laatste man en de laatste weken weer op de weg terug Dick Bosch mag plaats maken voor Marco Roskam. Mooi dat ook deze speler weer zijn minuten kan meepakken. Hij staat dan ook aan de basis van de 0-5 die door spelers van de week Marvin keurig werd afgemaakt. Ook de eindstand komt op naam van Marvin die met 39 doelpunten samen met zijn Ellen goed de winterstop in kan gaan.

Maar was het nou een slechte wedstrijd? Ik weet het nog steeds niet, ik heb wederom een wedstrijd tussen twee teams gezien waar het niveauverschil te groot was . In ieder geval heeft Heerde 4 zijn naaste concurrent op 7 punten achterstand gezet en kan als winterkampioen het feestgedruis binnen gaan, aanstaande zaterdag als de selectie voor de tweede maal dit seizoen een uitstapje maken .

Waar dit is blijft een verassing wel kan ondergetekende zeggen dat het geen Beerzerveld is zoals de bedoeling was nee het wordt een echte surprise party. De bus chauffeur zal vanaf 18.30 uur jullie gids zijn door nederland op weg naar weer hopelijk weer een geweldige avond.