Home Wedstrijdverslag Wedstrijdverslagen Gedo en Martin Berghorst steun pilaren in laatste wedstrijd

Gedo en Martin Berghorst steun pilaren in laatste wedstrijd

Alweer de laatste wedstrijd van het seizoen over het verloop zullen we het maar niet meer hebben.
Wel was het woord Respect en sportiviteit in deze competitie ver te zoeken zonder hierbij onszelf schoon te praten.

Ook deze zondag morgen weer een schoon voorbeeld van hoe het niet hoort . TKA is geen schim meer van de ploeg die in Apeldoorn actief was . Nee deze morgen stond er een elftal  die normaal gesproken meedoet om het kampioenschap . Gelukkig geven ze het zelf toe het eerste elftal was vrij daarom mochten er vier of vijf spelers meedoen met het vierde elftal . En dat was te zien jonge honden met een snelheid van een brommer . Maar een geluk voor Heerde dat het geen elftal is , nee het zijn individuen die alleen voorzicht zelf voetballen.

Vanaf minuut 1 staat Heerde onder druk  maar in de tiende minuut is het dan toch Edwin die de 1-0 maakte en als Martin in 17 minuut de twee nul maakt blijkt waar het zwakke ligt. Ondertussen is de doelman van Heerde 4 Gedo Berghorst bezig met wat na afloop blijkt zijn beste wedstrijd van dit seizoen. Wel doet TKA  iets terug 2-1 in de 25 minuut en het lijkt erop dat TKA terug is in de wedstrijd . Maar drie minuten later is het verschil weer twee als opnieuw Martin een prachtige schuiver loslaat van zijn linker 3-1 . Ruststand 3-1 al had het vier één moeten zijn,  want kort voor rust laten de mannen van Heerde een open kans liggen  en zo de kans de wedstrijd op slot te gooien .

Na de rust is het een zelfde beeld TKA blijft breinen maar komt na vier minuten toch op 3-2. Maar een andere steunpilaar voor Heerde 4 Edwin schiet een minuut later de score weer naar 4-2 . En als Cees Calkhoven de 5-2 binnen tikt is de wedstrijd gedaan . Maar het slotakkoord is voor man van de wedstrijd Martin Berghorst  weer een goal waar de schoonheid van afdruipt .

Voor Martin is het jammer dat de competitie is afgelopen want een man in vorm als Martin wil  je graag elke week zien. 6-2 einduitslag tegen een tegenstander waar er meer van zijn in deze jaargang . Maar wie weet komt hier het woord respect en sportiviteit ook  eens voor in hun woordenboek.

Maar goed een dikke streep door dit seizoen , nog een toernooi een paar feestjes  want ook dat is Heerde 4, niet alleen voetbal maar ook de randzaken spelen een grote rol .

Wat betref de bezetting voor volgend seizoen is er nog weinig duidelijk alleen Marco heeft aangegeven niet meer te kunnen ballen in verband met de vele blessures. Nee het kunstgras heeft Marco weinig goeds gebracht maar eerst even drie maand rust in mocht er dan niets zijn veranderd  dan krijgt ook Marco een afscheid die hij verdiend als oudgediende van Heerde 4 . En kan hij zo aanschuiven binnen de technische staf want hij heeft aangegeven binnen Heerde 4 te blijven in wat van functie dan ook .