Home Wedstrijdverslag Wedstrijdverslagen Zwaar bevochten overwinning voor Heerde 4, al laat de uitslag anders vermoeden.

Zwaar bevochten overwinning voor Heerde 4, al laat de uitslag anders vermoeden.

Een finale en dat was het, Dedemsvaart weet dat een overwinning op Heerde nog uitzicht bied op een plaats in de volgende ronde van de KNVB beker. En dat het deze ambities wil waarmaken blijkt na twintig minuten als het score bord 0-2 aangeeft.

Heerde weet de eerste minuten geen raad met het spel van Dedemsvaart veel lopen mensen van de gasten zorgen voor het nodige gevaar richting de defensie van Heerde. En uit een mooie aanval is het 0-1, nog niet bekomen van deze achterstand is het zelf 0-2. Twee nul achter na twintig minuten, waar hebben we het eerder meegemaakt o ja finale tegen Zwolle daar was het 0-3 en de afloop weten we nog maar al te goed. Ondanks deze achterstand heeft de thuisclub ook kansen maar de juiste richting weet na 25 minuten Harry Vinke te vinden als hij een vrije trap mooi in de bovenhoek schiet.

De manager heeft dan ook de juiste spelers op de juiste plekken gezet, en daarmee het bekende lek gedicht. En dan is het tijd voor de paling van Heerde hij schiet de ploeg van de manager nog voor de thee naar een voorsprong 2-2 en 3-2. De tweede helft gaat Dedemsvaart op zoek naar de gelijkmaker en enkele keren moet zelf de handrem er aan te pas komen om de gasten van de gelijkmaker te houden.

Waar het de eerste helft mis ging daar staat de verdediging onder leiding van Ton Bosch goed te spelen en laat zich niet weer verassen, en als Cees Calkhoven uit een prima aanval de 4-2 binnen tikt is de wedstrijd gespeeld. Maar de beker kampioen wel meer en onder aanvoering van de sleurende Andre Hegen kan de ploeg via de paling Martin Berghorst uitlopen naar 5-2 en 6-2. De manager wisselt dan de sterk spelende Harry, al denk hij er zelf ander over . Nieuweling binnen de selectie van Dick Bronsink Berend Rorije luistert zijn eerste minuten op met een doelpunt 7-2 en drukt direct een stempel op zijn eerste wedstrijd voor Heerde 4.

Het slotakkoord komt van de paling waar de teller vorig seizoen op 68 bleef steken daar is na drie wedstrijd al 11 maal raak voor Martin. En met dit scorend vermogen is het nieuwe systeem bij speler van de week overbodig. Vanaf nu gaan we dan ook de uitdagingen aan met Martin, elke week speler van de week omgerekend is dat 22 competitie wedstrijden en nog vier wedstrijden in de beker 26 maal speler van de week het woord is aan Martin. Eindstand 8-3 door een fraaie treffer van Ton Bosch allen jammer voor Ton dat het in het verkeerde doel was.