Home Wedstrijdverslag Wedstrijdverslagen Heerde 4 haalt punt maar verliest 2 spelers in de wedstrijd tegen Voorwaarts Twello

Heerde 4 is gretig en wil graag beginnen aan de wedstrijd ondanks dat een speler van Heerde de verkeerde tas had meegenomen dat dit de tas van het aaltje was doet niks af aan het feit dat Heerde slap en niet geconsenteerd aan de wedstrijd begint ,dit mag de aanvoerder van Heerde zich aanrekenen als er één man moet zijn die alle lijntjes in handen moet hebben is hij het. Zo is het na drie minuten 0-1 na een snelle aanval over de vleugel van Voorwaarts.

Heerde staat erbij en kijk er na, en als de aanvoerder van Heerde opnieuw in de fout gaat is het normaal al gedaan in een wedstrijd die grote belangen waarborgt.  Waar bij voorbaat nog zo voor gewaarschuwd was daar is het deze morgen te laat want nog geen vier minuten later staat de 0-2 op het bord. Duel verlies van aanvoerder van Heerde brengt Voorwaarts  in een overtal situatie  en het is de spits van de gasten die genadeloos uithaalt 0-2 na pak weg zeven minuten spelen.

Een afstraffing lijkt aanstaande maar Heerde recht de rug, en met enkele omzettingen die al veel eerder hadden moeten komen komt Heerde terug in de wedstrijd,  wel duidelijk is dat het een top duel betref van twee ploegen die volop op de winst spelen. Heerde hervindt zich en het spel is op dat moment in evenwicht  kansen over en weer .  En als Martin Berghorst de ruststand  op 1-2 brengt lijkt alles weer mogelijk . Ook is het duidelijk dat de aanvoerder van Heerde niet verder kan, de talent volle en jarige Dennis Klouth komt voor hem in de plaats .

De thee smaakt bitter want het is al, ja u zegt het Heerde 4 op achterstaat in de rust. O Ja de beker finale 0-3 achter en toch met de beker naar Heerde gaan. Dus we weten dat er karakter in de ploeg van Bronsink aanwezig is, dit ook ondanks de opbeurende de woorden van de voorzitter die het deze wedstrijd voor gezien hield want kopiëren van een week eerder help niet in deze situatie. Het woord is nu aan  de spelers zelf. De bijna zelfde elf gaan op jacht naar de gelijkmaker maar stuit regelmatig op de verdediging van Voorwaarts die met regelmaat de handrem moet handteren.

De sfeer wordt er niet beter op en als de scheidrechter deze morgen het niveau van de spelers overneemt zijn de rapen gaar. De enne na de andere overtreding is geel en als de spits van Voorwaarts  Bjorn Honshorst zich laat gaan in het vuur van het spel is er zelf rood met nog een half uur te gaan . Waar eerder de aanvoerder voor lange tijd is uitgeschakeld daar komt de motor Alex Fibbe nog bij met een zware blessure zoals het na een ziekenhuis bezoek laat aanzien. De manager staat voor een dilemma alles of niets, maar hij kiest voor de geleidelijke weg  Cees voor de zwaar geblesseerde Lexie 10 tegen 11, Heerde valt aan en Voorwaarts kan eigenlijk niets anders dan de elke bal weg roeien. Maar weet ondanks dit spel voor gevaarlijke situaties te zorgen voor het Heerder doel. Ook mag men van geluk spreken dat de thuisclub met elf spelers de wedstrijd mag uitspelen.

De tijd dringt voor Heerde, en als de Manager het laatste wapenfeit inbrengt moet het gebeuren Dick van Putten die zeggen en schrijven anderhalve wedstrijd in de benen heeft moet de achterhoede van Heerde sturing geven, laatste man Tonnie Bosch schuift een linie op en voert de druk op de defensie van Voorwaarts op. Voorwaarts gebruikt alle middelen om de scheidsrechter op het verkeerde pad te krijgen, iets wat deze ploeg helemaal niet nodig heeft want zoals de ranglijst al aangeeft staan ze niet voor niets tweede in de competitie.

Dat de 2-2 valt is geen verassing , maar dat doelpuntermaker Dennis Klouth deze goal moet maken is prachtig, als benjamin van de ploeg trek hij het punt over de streep met een verwoestend schot laat hij de doelman kansloos. Zaterdag 19 jaar geworden en nu al laten zien dat hij de oudjes in de juiste richting kan zetten . mooi voor hem maar zeker voor de vv Heerde want waar was hij gebleven als Heerde 4 het niet in hem zag zitten.

Dat Heerde 4 niet wint heeft het aan zichzelf te danken,  want  met een man meer waren er te weinig kansen om de drie punten in huis te houden al was dit achteraf teveel van het goede geweest en kan de formatie van Bronsink leven met een 2-2 . Speler van de week en verdiend de net 19 jarige Dennis Klouth. Nieuw bij het team en dan zichzelf zo een verjaardags cadeautje geven .Tot slot één punt en twee spelers waar de manager de komende weken geen gebruik van kan maken kan men dan spreken van een winst punt of verlies. Dit alles zal komende weken duidelijk worden als de ja zeker en nog altijd de koploper zijn weg vervolgd.